Nieuwsbericht | Jongeren in de Lift: BBL-traject voor commercieel medewerkers binnendienst

Fotografie: Bas Kijzers

Fotografie: Bas Kijzers

Jongeren in de Lift is een succes! Daarom wordt er op maandag 9 november 2015 een ‘special edition’ van Jongeren in de Lift georganiseerd bij het Werkgeversservicepunt in Den Haag. Werkzoekende jongeren worden daar in contact gebracht met werkgevers die een vacature kunnen aanbieden aan deze jongeren. Daarvoor zijn de werkgevers op zoek naar commerciële toppers!

Het Werkgeversservicepunt, UWV, ROC Mondriaan & Menskracht 7 hebben samen een BBL-traject opgezet voor 20 jongeren die 4 dagen gaan werken en 1 dag naar school gaan.

Wat is het BBL-traject en hoe werkt het?

  • Je volgt een leerwerktraject dat je in 2 jaar opleidt tot het MBO-diploma ‘commercieel medewerker binnendienst’ (MBO niveau 3).
  • Je werkt 3 a 4 dagen per week bij een erkend leerbedrijf/werkgever en gaat 1 dag per week naar school bij ROC Mondriaan. Gedurende de opleiding blijf je bij deze werkgever werkzaam, mits je voldoende resultaten laat zien en past binnen de organisatie.

Wat levert het jou op en wat kost het?

  • Een prima toekomstperspectief – ook de komende jaren is er een grote vraag naar gediplomeerde commercieel medewerkers binnendienst.
  • Een goed salaris – voor je werkzaamheden ontvang je in overleg met de werkgever het minimum loon. Dit is € 1.507,80 bij 23 jaar en ouder als je full time werkt en bij 4 dagen ca. € 1.206,24 per maand.
  • Het schoolgeld en het boekengeld wordt door je werkgever betaald.
  • Je bent gemotiveerd voor het werk en je volgt de verplichte wekelijkse schooldag.

Wat doe je als commercieel medewerker binnendienst?

Als commercieel medewerker binnendienst kan je zowel in het midden- en kleinbedrijf als in het grootbedrijf werken op een afdeling verkoop. Je verzorgt de commerciële activiteiten uit het verkoopplan van je bedrijf. Je voert verkoopgesprekken met potentiële nieuwe of bestaande klanten en adviseert/informeert hen over de producten en diensten van jouw bedrijf. Je hebt vooral telefonisch contact met klanten en bent vaak een vraagbaak voor klanten en collega’s. Je stelt offertes en orderbevestigingen op, informeert klanten over eventuele vertragingen en product-wijzigingen en handelt klachten af. Op verzoek van je collega’s van de buitendienst werk je offertes uit, zodat deze inhoudelijk kloppen en er goed verzorgd uitzien. Daarnaast stel je bijvoorbeeld mailings op, helpt bij de voorbereidingen voor beurzen of verzorgt soms een presentatie of demonstratie, bijvoorbeeld om nieuwe producten te introduceren. Ook houd je het verkoopinformatiesysteem actueel.

Dit betreft een algemene vacature. De invulling bij de individuele werkgever kan verschillen!

Over de bijeenkomst

Locatie: Werkgeversservicepunt, Binckhorstlaan 119
Datum: maandag 9 november 2015
Tijd: 18.00 – 20.00 uur

468 ad